Учнівське самоврядування.
Однією з форм громадянського виховання й підструктурою загальної системи громадянської освіти є шкільне самоврядування. Шкільне самоврядування - це спосіб розширення діапазону - спільної діяльності дорослих і дітей - членів єдиного колективу, це поле для ініціативи. Самоврядування у школі сприяє виробленню в учнів важливого уміння - співпрацювати, а відповідно активно включатися в усі життєві процеси. У школі створено організацію «Паросток». Метою її є формування високосвідомї, громадськоактивної особистості учня, сприяння її самореалізації, виховання на кращих традиціях українського народу.
Модель учнівського самоврядування – шкільна держава.
Формування ініціативної, здатної приймати нестандартні рішення особистості неможливе без широкого залучення учнів в управлінні шкільними справами.
Учнівське самоврядування має чітко визначену мету, структуру та форми діяльності. Воно працює на принципах: толерантності, демократії, законності, гласності, гуманізму, рівноправності, колегіальності.
Роботу учнівського самоврядування сплановано відповідно до положення про шкільний учнівський комітет школи та річного плану роботи школи. Президент школи, рада міністрів та кожен член міністерства має свої доручення і сумлінно виконує їх.
Президент школи – здійснює нагляд за роботою міністерств, узгоджує та координує їх роботу.
Міністерство спорту та культури і відпочинку – залучає учнів до участі в спортивних змаганнях, проводить ранкову зарядку, пропагує здоровий спосіб життя, організовує та проводить культурно – масові заходи, готує творчі виставки учнів, сімей, слідкує за культурою поведінки учнів.
Міністерство внутрішніх справ – підтримує свідому дисципліну, допомагає черговому класові підтримувати дисципліну в школі, організовує чергування учнів по школі, слідкує за його якістю, проводить робочі лінійки, проводить виховні бесіди з порушниками дисципліни, учнями що, не відвідують школу.
Міністерство праці – організовує трудові десанти по прибиранню території школи, села, слідкує за дотриманням чистоти в школі, контролює збереження шкільного майна, підручників, проводить рейди по перевірці їх збереження, звітує на робочій лінійці.
Міністерство освіти – організовує допомогу учням, що мають труднощі в навчанні, організовують просвітницьку роботу в класах (лекції, бесіди), організовують шефську роботу з молодшими учнями, подають на робочу лінійку списки учнів, що погано готуються до уроків.
Міністерство інформації – здійснює інформування учнів школи та жителів села про шкільні справи, випускає тематичні стінні газети.
Засідання шкільної ради міністрів відбувається після уроків, один раз на місяць. Самоврядування в школі досить дієве. Учні самостійно висувають ідеї, відстоюють їх, підтримують дисципліну, організовують та проводять заходи. Старші учні мають великий авторитет серед учнів школи і здатні повноцінно керувати життям школи.
Вибори до шкільного самоврядування відбувається демократично на основі закритого голосування. Висунення і обговорення кандидатур відбувається жваво.
Вищим органом учнівського самоврядування є загальні збори, які скликаються не менше 2 разів на рік.
В даний час класні колективи працюють над розробленням шкільної символіки: герба, прапора, гімну.
Органами учнівського самоврядування проводяться в школі ряд важливих заходів:
- підтримується дисципліна в школі;
- проводяться рейди – перевірки стану збереження підручників та шкільних меблів;
- організовується робота виставок;
- надається допомога у навчанні;
- контролюється санітарний стан у класах;
- випускається шкільна газета;
- організовується дозвілля молодших школярів;
- здійснюється шефство класів над початковими класами;
- організовується допомога вчителям - предметникам у проведенні предметних тижнів, тематичних тижнів;
- здійснюється інформування громадськості села;
- організовуються та проводяться позаурочні заходи.